Samuel.. Och Sebbe 28 dagar

Jag har såå mycket att berätta om vår stora pojke.
Men jag kommer inte ihåg allt heller på en gång.
Och samtidigt nu så knorrar lilleman och har sitt amningsrally så får se hur mycket som kommer med.

Börjar väl med.. att amma.. fortsätter strax..

Sådärja..

Igår var vi på promenad med A-L och hennes 2 minsta. Samuel var hemma så jag hade med mig bara stora och lilla.

Strax tillbaka..amma..

Dagen idag började med att jag vaknade av att jag svettades som en gris!
Inte konstigt upptäckte jag snabbt. Hade en son på varje sida av mig.
Samuel brukar ALDRIG komma och sova med mig.
Speciellt inte när bebisen ligger där men det var väl därför han knölade ihop sig på en liiiten kant på andra sidan.

Amningspaus..

Nu kanske ni börjar förstå vad jag menar med amningsrally.. Hinner precis rapa honom så äter han igen.
Det beror inte på för lite mat för han är övermätt. Men varje kväll laddar han så i ca 3 timmar och sen sover han gott på natten. Nu knorrar han igen..

Dagen fortsatte med att jag hittade ett mystiskt blåmärke på lillemans arm. Det kom Marcus på sen vad det var..
Sugmärke. Han suger på allt som kommer nära munnen haha..

Nu fick han tutten i munnen så jag kanske hinner skriva i nån minut..

Gjorde hand och fotavtryck på Sebbe idag och tog 28dagarsfoton. Han somnade mitt i allt!
Fick ingen bra bild där han tittar mot kameran så en annan får duga..

Vi skulle gå till mommo och äta middag.
Det tog 2 timmar att komma iväg. Samuel totalstrejkade och jag lät honom inte vinna. Han får då ligga där han slängt sig på golvet tills han lugnar sig och så gör man ett nytt försök.

Tutt-spottning.. (Han hatar tutten och håller på att kräkas av bara synen av den)

Så.. Iallafall när vi väl skulle komma iväg så sa Samuel "Jak gina!" Ja han grinade..
Och så ville han kramas och säga "Låt!" (Förlåt!)
Sen sa han "Åka mommo äta". Ja vi skulle till mommo och äta såklart.
Det var även det första han sa när han kom in och fått av sig kläderna. "Mommooo äääta!"
Innan det sa han "Bort jacka, össa, ante!" (Ta bort jackan mössan och vantarna)

Sen ville han plötsligt gå på toa. "Bajsa!" Okej tänkte jag. Vi testar väl.
Han hade torr blöja och kissade massor. Lite bajs kom det men han var hård i magen.
Sen efter ett tag igen sa han "Kissa" så vi gick på toa. Stoorkillen!
Han är såå duktig!

Nu på kvällen ville han hem.
Alicia sover hos mommo inatt. Hade ingen bra ursäkt till varför hon inte skulle mer än att Samuel tjorvar då men det löste sig självt.
Då kommer Samuel till köket (mommo var i tvrummet) tar mig i handen och säger "Mamma, åka, mommo hejdå" Och sen gick vi till tvrummet och han vinkade "Mommo heddååå!", "Mommo hejdååå!".
Medan jag klädde lilleman hade Samuel hunnit somna påklädd på golvet!
Missade att ta foto på det men tog foto på hur han somnade på hemvägen iallafall.
Igår somnade han också roligt och i förrgår somnade han stående i soffan bakom min rygg.
Han höll på och tjorva i mitt hår som han bara älskar att göra när han är trött. Och vipps så sov han :O
Det har jag heller inget foto på för det var svårt eftersom han stod bakom mig.

Till sist måste jag skriva in lite ord han säger lite kul.

Bamse = Basse
Nemo = Meno
Byggare Bob = BOM, Bomb
När jag säger "Jag älskar dig" Säger han Bomma! Och gör pussljud. (Blomma alltså)
Jag har sagt en gång att jag älskar såna blommor (han visade min favoritblomma i en tidning). Sen dess gör han pussljud varje gång han ser blommor. Och om jag säger att jag älskar honom säger han alltså "Bomma" direkt och pussas ;)

Nu till lite bilder!

Samuel somnade såhär igår:


Och såhär sov han idag:

Ja det var tungt att gå hem.. Borde nästan ta en bild hur han sover nu också. Men orkar inte tjorva så han kanske vaknar.
Han är heelt utsträckt på rygg tvärs över sängen :)

Och här är en bild på lilleman 28 dagar:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0