10 Januari 2010

010110. Kul att skriva ;P

Ja vi var ju på BVC i fredags så det ska jag berätta om iallafall.
Först hade Sebastian hög feber sen i torsdags. 38,6. I vanliga fall har han bara 36,8.
Så iallafall fick jag bara ner febern tillfälligt efter varje amning. Då sänktes den till 37,8-38,2.
Gav nån tesked vatten också och då sänktes den också lite.
Ringde Vicky för att höra om man kunde ge alvedon till barn under 3 månader. Hon sa att jag kunde det men eftersom jag haft stafylokocker skulle jag ringa in på Barn (hennes jobb) och höra med dom.
Fick komma in direkt och kolla upp honom.
Han blev stucken i stortån och sa ingenting. Det kom knappt nå blod alls först men sen var det som en kran.
Ett sött gult plåster med figurer på fick han på tån ;)

Läkaren tittade honom i halsen och munnen, lyssnade på hjärtat och sen analyserade dom blodprovet.
Inget fel alls på honom. Han hade bara lite feber :)
Och han hade inte torsk heller längre så mycostatinet behöver jag inte längre använda.
Och syntocinonet jag skulle hämta ut behövs inte heller längre så den hämtade jag aldrig ut.

Hade lite tid att fördriva mellan Barn och BVC så jag råkade precis få sms att mitt paket kunde hämtas. Så vi åkte ner till kullekiosken och hämtade vårat PS3! Men spelen hade inte kommit från Discshop tyvärr..

Iallafall for vi upp på BVC och skulle mäta och väga. Var där en timme för tidigt så jag hann amma och läsa lite. Och bara slappa en stund. Dom stora barnen var ju hos mommo..
Fick komma in och det var en sjuksköterskestuderande med.
Min BM berättade för henne om mina problem jag haft med amningen och att jag fått behandla med mycostatin i 8 veckor och haft problem några veckor innan det.
Men dom tyckte jag varit duktig som inte gett upp.
Och nu känns det så bra! Jag ammar äntligen utan amningsnapp, slipper dom där snäckorna, inget mycostatin längre och bara ärr kvar av såren.
Lite ömt kan det vara på vänster sida när han tar tag. Men det går snabbt över. Blir bättre och bättre för varje dag.
Han var 62 cm lång, hade 41,5 i hattmått har jag för mig. Och så väger han nu 6790.
På 11 dagar har han gått upp 390 gram så det är rätt okej. Men enligt mig lite lite.
Men nu kanske han ökar lite mer när jag helt slutat med amningsnappen för när han haft den har han inte fått i sig tillräckligt. Det är därför han förra gången inte gått upp såå bra. Det dög ju men näe inte för mig..

Min morbror och min moster var inte förbi och hälsade på alls under deras besök här uppe.
Nåja hoppas dom snart kommer upp igen och orkar komma förbi då.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hahaha kom på ett fel i mitt inlägg precis!

2010-01-10 @ 23:13:16
URL: http://jagochminmage.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha. var det felet att det borde 100110 istället för 010110?? haha! <3

2010-01-12 @ 21:25:12
Postat av: Jessica

Japp det var det som var felet :P

2010-01-15 @ 10:44:24
URL: http://jagochminmage.blogg.se/
Postat av: Sabine

Oj va stor han har blivit nu! Du får lägga in lite bilder här eller på fb så man får se honom:)

2010-01-24 @ 18:38:13
URL: http://nissesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0