2010 nu..

Ja så var det nytt år igen..
Knyckte listan av Dess, så för en gångs skull ska jag skriva hur mitt 2009 var.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hmm.. Fått ett tredje barn har jag aldrig gjort förr. Men annars är det väl inget jag kommer på.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga nyårslöften. Lyckas ändå aldrig hålla dom. Men det här året har jag lovat barnen att vi ska göra ännu mer roliga saker.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jadå flera stycken :)

4. Dog någon som stod dig nära? 
Nej

5. Vilka länder besökte du?
Har bara varit i Sverige..

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?

Ja en robot som städar hela huset skulle sitta fint ;)

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

Många datum jag kommer minnas. Bland annat när vi fick reda på att Sebbe var i magen.

8. Vad var din största framgång 2009?
Jag lyckades klara av att vara själv med 3 barn redan när Marcus började jobba igen strax efter förlossningen.

9. Största misstaget?
Största misstaget? Det är inget jag lägger på minnet.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja förkyld har jag väl varit nångång under året men inget allvarligare.
Eller ja, fick livmodersinflammation och sen fick jag stafylokocker så amningen började tjorva så pencillin först och sen heracillin (som jag fortfarande måste äta).

11. Bästa köpet?
PS3 hoppas jag, men den kommer nästa vecka.
Och datorn förstås..

12. Vad spenderade du mest pengar på?
På mat

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Familjen förstås. Men annars vet jag inte.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Oj vilken svår fråga. Kanske den jag hörde igår som verkligen fastnade i huvudet. Gaga-olala

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Spenderat mer tid med att hälsa på folk

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Brytt mig om vad folk säger. Så nu skiter jag totalt i det istället.

18. Hur tillbringar du julen?
2009 jobbade Marcus eftermiddag igen men vi var hemma den här gången.
Klockan 8 kom tomten, 10 var det julgröt hos Hjördis och vid 12 åt vi julmaten.
Sen tittade jag och ungarna på Kalle och åt chips och lekte med julklapparna.

19. Blev du kär i år?

Nej för det var jag ju redan. Eller om man räknar med barnen så fick vi ju Sebbe så då blev jag väl det.

20. Favoritprogram på TV?
Jag ser sällan tv.

21. Bästa boken du läste i år?
Kommer inte ihåg att jag hunnit läsa nån bok alls faktiskt.

22. Största musikaliska upptäckten?
Alicia och Samuel ;)

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jag önskade mig nog ingenting men jag fick ett jättefint armband av familjen i 25årspresent :)

25. Något du önskade dig men inte fick? 
Nej.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? 
Det kommer jag knappt ihåg men det var väl åt tårta och myste med familjen. 

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja lite trevligare människor jag umgicks med.
Nu menar jag förstås inte alla för jag har jättefina vänner men det är speciellt två stycken som skulle kunna varit trevligare. Skyller på att det måste ligga i släkten för dom är väldigt nära släkt..

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Om det är klädstilen som menas skulle jag säga mammakläder.
Jag var ju trots allt gravid från början på januari till 21 oktober..
Annars har jag ingen speciell stil. Bara vanliga jag.

29. Vad fick dig att må bra?
Familjen. När nån bryr sig på riktigt.
Dess får mig att må bra också :)

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Eeeh.. Sugen på, på vilket sätt?
Jag gillar Steve Martin haha. Men inte på annat sätt att han e så konstig så han är himla kul!

32. De bästa nya människorna du träffade?
Oj det var en svår fråga.
Har jag träffat nya människor? Haha.
Okej barnmorskan som förlöste mig ;) Hon var den bästa för att förlossningen gick så bra och jag kände mig trygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0