28 Januari 2010

Lättast med datum som rubrik ;)
För jag e så dålig på att hitta på rubriker.

Iallafall är jag såå stolt över mina ungar :D
Idag gjorde vi tonfisksallad tillsammans.
Alicia skalade gurkan och sköljde alla grönsaker medan jag skar upp dom och Samuel satte dom i skålen. (Grytan i det här fallet)
Och sen fixade dom äggen tillsammans. Skar dom i klyftor med äggskäraren.
Dom blandade alla grönsaker. Alicia fick även prova skära gurkan med lite hjälp av mig.
Samuel blandade mera medan Alicia la i resten.
Ju mer beröm Samuel får desto duktigare blir han.
I veckan har han tyckt han varit stor och tagit av sig blöjan och gått på pottan (förr hatade han pottan och kunde bara gå på toa och därför har det varit lite svårt att jämt gå med honom när man ska amma samtidigt osv så det har inte blivit någon potträning).
Nu fick han så mycket beröm att han var så stooor kille när han hjälpt till med maten så nu är han blöjlös och har varit och kissat i pottan.
Nåja han ska få hjälpa till ännu mer för han älskar verkligen att göra det.
Vi har bestämt att vi minst en gång i veckan ska leka barnens restaurang och laga till nåt speciellt. De veckor pappa är hemma när vi ska äta middag så ska vi göra en meny och 3 rättersmiddag har barnen och jag bestämt.
Nu ska jag hjälpa Alicia med ice age 3-spelet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0