6 Januari 2010

Ja jag har ingen bra rubrik faktiskt.. Så det blir dagens datum.

Det är "Gissa sången" på barnkanalen och när jag sa det till Samuel ropade han "GÅTA!" och sprang iväg.
Han trodde nog det var "Säg min gåta" eller vad den nu heter. :)

Min moster Mia och min Dodo (morbror) är här uppe. Dom kom i söndags och åker på lördag igen. Dom har inte varit förbi här ännu men det kanske är tur när det ser ut som ett bombnedslag haha.

Just nu håller jag på med ett projekt. Som vanligt haha.
Men det är ett helt annorlunda projekt och det tar ett tag att få det färdigt. Men jag började jobba på det inatt.
Ja jag vet. Man ska inte göra sånt på nätterna. Men det var strax efter tolv och jag väntade på att lilleman skulle somna ordentligt så jag skulle kunna somna. Men ju mer jag gjorde desto mer kom jag på!
Tillslut gav jag upp och försökte förtränga tankarna.
Då drömde jag mardrömmar istället!
Nej det var inte kul alls..
Men när jag vaknade imorse låg lilleman och skulle snutta, Samuel hade krypit ner och lagt sig på sängkanten alldeles intill min rygg och Alicia låg tvärs över huvudkuddarna.
Sååå söta barn och såååå mysigt att vakna med dom.

Sen ville Alicia ha kokt ägg och varm choklad till frukost. Såklart fixade vi det :)
Igår ville hon ha plättfrukost så jag ställde mig och stekte småplättar till frukost/lunch (vid 10 var dom färdiga och vi brukar äta lunch 11).


Ja just det. Skulle ju berätta hur det gick på BVC sist. (28/12)
Vi hade varit där 3 veckor tidigare och han hade bara gått upp 220 gram!
Så sist vägde han alltså 6400 gram precis..
Vi ska tillbaka nu på fredag så får se om han gått upp mer. Då har det gått 12 dagar sen vi var och vägde och mätte.
Jag slutade ju med amningsnappen. Har den bara när han ska få tag för det är då det gör ont. När det rinner till tar vi bort den så han får äta vanligt för som jag misstänkte får han inte i sig tillräckligt om han måste ha nappen mellan..
Nåja. Iallafall fick jag provsvaren förra gången.
Jag hade stafylokocker!
Så jag har ätit Heracillin 750 mg 3 gånger dagligen. Har bara idag och en imorgon kvar att ta nu.
Fortsätter behandla med mycostatinet..
BM sa ju sist att jag inte behövde använda sånt längre. Skulle bara använda det på mig om det gjorde så att det inte gjorde så himla ont. Men ont gör det ändå. Men då såg jag att han blev liiite lite vit i munnen så då fortsatte jag ändå.
Nu TROR jag att det bara är sår kvar och inga läskiga bakterier och svamp.
Men man vet ju aldrig..
Såren ser rätt fina ut. Dom blöder inte och ser mer ut som röda ärr nu.
BM ringde igår och hon skrev ut syntocinon nässpray som ska göra så utdrivningen kommer snabbare. Men den fanns såklart inte inne förrän på fredag. Men jag tror inte jag vill ha den ändå för utdrivningen kommer igång på MAX 4 sekunder när han börjar suga så det är liksom inget problem som jag har..

Ja, har man lätt graviditet och lätt förlossning får man väl lida efteråt. Iallafall efter tredje gången.
Först fick jag methergin och alvedon. Kraftiga eftervärkar av det. Men hinnorna kom inte ut ändå så det blev livmodersinflammation. Sen infektion i brösten i såren jag redan fått direkt han började ammas.
Men det fixade sig med pencillin. Sen gick det inte länge innan han fick torsk i munnen, dåligt tag = hemska sår på mig. Och så smittade han mig med svamp i såren och så fick vi mycostatin till det och så upptäckte dom stafylokocker och då fick jag heracillin och nu ska jag då få syntocinon.
Nej nu räcker det! JAG som aldrig någonsin ens använder alvedon annat än i akutfall! Nu vill jag inte mer..

Sen får man blandade kommentarer.
Några tycker typ att jag är "dum i huvudet" om jag slutar amma. "Deeet kan du ju inte göra! Tänk på det stackars barnet! Det är klart han ska få ammas!"
Och sen kommentarer om att jag inte är riktigt frisk som inte slutar amma. Varför ammar du? Varför plågar du dig? Ersättning numera är ju så bra.. Osv osv. Inte alla är ju elaka kommentarer men det kommer sådana också.
Men ett speciellt Tack till Dess som stöttar mig oavsett vilket val jag gör. Du är GULD!

Jag tänker iallafall inte sitta och försvara mig hela tiden varför jag väljer att göra som jag gör.
För mig känns det viktigt att kunna amma mina barn. (Inget illa menat till dom som inte kan eller vill amma).
Jag vill kämpa så länge jag bara kan. Nu har det gått vääldigt lång tid men jag kämpar på. Jag ger mig inte.
Vissa gånger känns det skit men just nu ser jag en liten ljusglimt i det hela så då kör jag!
Och ska jag vara ärlig så känner jag mig VÄLDIGT osäker på det där med ersättning.
Jag har 3 barn och har inte fött upp mina barn på ersättning förr så det är väldigt främmande.
Jag har ingen aning om hur man gör haha.
Så mestadels beror mitt kämpande på min osäkerhet..
Så nu vet ni det..

Och så vill jag veta om nån vet om man kan hitta AVENTs amningskupor nånstans?
Jag hittade två provpåsar med 4 inlägg jag fått nånstans ifrån och dom fastnar inte!
Men det finns iallafall inte på coop.
Det finns änglamark=skittunna och fastnar
Johnson-Johnson=fastnar
Libero=Fastnar

Nu ska jag sluta tjata om denna amning!
Och gå och amma istället ;P

Kommentarer
Postat av: Dess

Vad söt du är=) Jag finns alltid här och kommer alltid stötta dej! För du gör samma för mej!

2010-01-06 @ 11:10:26
URL: http://dessthea.blogg.se/
Postat av: Anonym

kollla apoteket, dom har iaf avent flaskor o dylikt, annars så borde det nog finnas på babyland eller babyproffsen...

2010-01-09 @ 18:48:17
Postat av: Jessica

Ja, på apoteket kanske det finns :)

Ska kika när jag åker på stan nästa gång.

Har inget babyland eller babyproffsen här uppe tyvärr.

2010-01-10 @ 10:55:47
URL: http://jagochminmage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0