NU kan jag skriva..

Blev inte skrivet så mycket igår kväll/inatt. Men när jag väl stängde ner datorn så somnade lilleman gott ;)

Igår kväll när ungarna sov så började Alicia tokskratta i sömnen. Och hon kunde knappt sluta!
Jag gick dit och kollade till henne och hon hade 38,9 graders feber..
Nu verkar den börja ge med sig..
Men jag fattar inte varför hon plötsligt fick feber. Hon klagade på lite huvudvärk innan hon somnade så det var nog feber hon hade redan då. Dom är ju inte sjuka annars nån av dom..

Lilleman är som en propeller!
Inatt när vi skulle sova så for han fram och tillbaka över hela sängen.
Han ligger inte still. Rullar flera varv åt ena hållet, sen rullar han tillbaka så långt han bara kommer. Sen ålar han framåt och bakåt och hit och dit.
Nu har han ju dessutom hunnit bli 3 månader!
I torsdags :)
Vi var på BVC och han fick två sprutor. Och så var jag på efterkontroll.
Först vägde vi honom. Först vägde han 7180 gram men hon råkade stoppa vågen för tidigt så jag fick väga om honom. Men då hann jag inte ta upp honom helt förrän hon nollställde så den blev nollställd med lite av hans vikt och då vägde han bara 6865 gram!
Då har han bara gått upp 75 gram sen sist! På 13 dagar.
Men hon tyckte inte det var nån fara och jag behövde inte väga om honom.. Trots att hon nollställde med lite av han på så jag har ingen aning om vad han egentligen väger.. Men det var inte så noga tydligen.
Läkaren undersökte honom och han mår toppen :)

Han lär sig så mycket varje dag. Han är verkligen inte som en 3månaders. Om man jämför hur dom andra barnen var.
Dom var ju tidiga med mycket men han är ännu tidigare.
Alicia tog sig snurrande på mage vid 8 månader så det var hon inte snabb på. Samuel tog sig baklänges vid 6 månader.
Lilleman tog sig framåt redan innan 10 veckor!

Dopet ja. I lördgas, 23/1 klockan 15 i Gällivare kyrka, döptes lilleman. Jag, mommo, Alicia och lilleman var där på fredan och dukade lite. Vi hade varit och träffat prästen samma dag hela familjen men marcus och samuel åkte hem.
Ungarna fick under veckan baka chokladbollar, ljus strösselkaka med citron i och mördegskakor med strössel på ;)
Mommo hade bakat såna bruna kakor med pärlsocker på, bullar, strösselkaka och köpt en tårta och 4 andra sorters kakor. Och kaffeost.
Och Kigi hade bakat sverige-kakor med nallemotiv på.
Sebastian sov under nästan hela dopet. När han fick vatten på huvudet öppnade han ögonen lite och kikade.
Prästen (Jan Gustavsson) gick runt och visade upp honom. Inget skrik bara en trött bebis som knappt orkade hålla ögonlocken öppen ;)
Sen blev det förstås fika :)
Lilian och Kigi hjälpte till att städa undan sen.
Lilleman fick så många och fina presenter :)

Ja vad ska jag mera berätta?
Samuel skulle ha ost idag. Han sa Ott-sss
Han kom på att han glömt S:et.
Han säger Munmin åt Mumin, Bom åt byggare Bob.
Han säger numera Memo åt hitta Nemo. Tidigare sa han Meno.
Och så låter det som han säger oj satan! (med lite finsk brytning) men NU har jag kommit på att det är Oj Ursäkta! han säger ;)

Äh jag orkar inte blogga mer just nu.
Uppdaterar mer senare när jag kommer på nåt.
Ska bli bättre på att blogga nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0